Per daugelį metų Lietuvoje susiklostė tokia situacija, kad kone visus komercinį transportą aptarnaujančius servisus būtų galima suskirstyti į tris grupes: oficialūs gamintojų atstovai, priklausantys vienam ar kitam tinklui ir nedideli servisai, dirbantys atskirai nuo kitų. Vis dėlto pastebima tendencija, kad ieškodami naujų galimybių tobulinti savo paslaugas, servisų atstovai vis dažniau nusprendžia bendradarbiauti ir jungiasi į didesnius ar mažesnius tinklus.
Susivienijo jau 15 servisų
Vienas iš tokių Lietuvoje veikiančių komercinio transporto servisų tinklų – „Q-Service Truck“. Šis tinklas „Inter Cars“ S.A. iniciatyva 1999 metais buvo įkurtas Lenkijoje. Iš pradžių susibūrė penki servisai, o per beveik porą dešimtmečių suvienijo daugiau negu 80 įmonių, atliekančių sunkvežimių, priekabų, autobusų techninį aptarnavimą ir remontą. Mūsų šalyje šis tinklas savo veiklą pradėjo 2014 metais ir šiuo metu jungia 15 servisų, kai visai neseniai prie jo prisijungė Panevėžio atstovai, įmonė ARV SERVICE.
„Q-Service Truck“ projekto vadovas Lietuvoje Janas Burbo neslepia, kad pradžioje įtikinti servisų atstovus jungtis į bendrą tinklą nebuvo lengva. Jiems kilo nemažai abejonių, kaip įmanoma, kad konkuruojančios įmonės gali dirbti tarsi vienoje bendrijoje.
„Ir pradėjus plėtrą buvo manančių, kad nereikia turėti daugiau narių, nes vieni į kitus žiūrėjo kaip į konkurentus. Vis dėlto laikui bėgant ši nuostata pasikeitė ir servisų tinklo nariai pradėjo vieni kitus laikyti kolegomis, kurie gali padėti kada reikia, kurie gali pasidalinti reikiama informacija. Tad mums džiugu, kad pasiekėme išankstinį tikslą suvienyti servisus ir įskiepyti jų bičiulystę“, – kalbėjo „Q-Service Truck“ projekto vadovas, turintis ilgametę patirtį komercinio transporto versle.
Jo teigimu, pagrindinis šios organizacijos tikslas – įvairiomis priemonėmis padėti servisams teikti profesionalias paslaugas tam, kad jie galėtų pritraukti kuo daugiau klientų. O kaip ir bet kuriame versle, taip ir komercinio transporto aptarnavimo sferoje, klientams itin svarbu, kad suteikiamos paslaugos nekeltų abejonių dėl kokybės, kad būtų suteikiamos patikimose dirbtuvėse, kad galėtų rinktis iš plataus atsarginių dalių asortimento, ir žinoma, kad visa tai būtų gaunama už prieinamas kainas.
Kokia nauda būti nariu?
J. Burbo, kuris „Inter Cars“ grupei priklausančioje įmonėje dirba beveik trejus metus, pabrėžia, kad visi „Q-Service Truck“ tinklui priklausantys servisai yra nepriklausomi. Dar prieš įtraukimą į tinklą jie yra informuojami, kad nereikėtų tikėtis, jog organizacijos įkūrėjai imsis dirbti jų darbą, t. y. ieškos klientų ar kitaip organizuos veiklą. Apibendrintai galima pasakyti, kad viskas, ką jie gauna, tai yra visokeriopa pagalba siekiant pagerinti servisų teikiamų paslaugų lygį.
„Šio servisų tinklo nariai nėra mūsų pavaldiniai. Tačiau mes siekiame jiems padėti visapusiškai tobulėti ir gerinti savo paslaugas. Kai kam gali kilti klausimas, tai kokia iš to nauda mums, šio tinklo įkūrėjams? Atsakymas labai paprastas – jeigu servisai geriau dirbs, turės daugiau klientų, tuomet galbūt jiems dažniau prireiks mūsų tiekiamo detalių asortimento“, – atskleidė J. Burbo.
O kalbant apie naudą, kurią suteikia būvimas „Q-Service Truck“ tinklo nariu, ji susideda iš kelių dalių. Visų pirma, „Inter Cars Lietuva“ nuolat įvairiomis temomis organizuoja serviso personalo mokymus, kuriuose tinklo nariai gali dalyvauti itin palankiomis sąlygomis, gavę iki 50 proc. nuolaidą. Jie gali mokytis apie automobilių remonto technologijas, servisų padalinių darbo organizavimą ir kt. Aukštos kvalifikacijos dėstytojai skaito teorinį kursą ir veda praktinius seminarus.
Antras privalumas – servisų tinklo nariai gauna daugybę reklamos įvairiais įmonės „Inter Cars“ kanalais – yra sukurtas specialus puslapis internete localhost/q-service, taip pat gaminamos ir platinamos skrajutės su visa informacija apie „Q-Service Truck“ tinklą, pateikiama informacija įmonės leidiniuose.
Trečia nauda – partnerystė. Nors visi „Q-Service Truck“ tinklo servisai yra nepriklausomi, tačiau tai leidžia visada surasti optimalius sprendimus. J. Burbo prisiminė ir gana paprastą, bet labai išraiškingą pavyzdį, kad partneriškas ryšys tarp servisų išties egzistuoja.
„Kelių servisų atstovai dalyvavo Lenkijoje vykusiuose mokymuose apie tai, kaip reikėtų taisyklingai remontuoti automatinę pavarų dėžę. Tai brangus komponentas, tad jo remontas priskiriamas prie sudėtingų darbų. Dėl skirtingų priežasčių ne visi galėjo ten dalyvauti, bet praėjus kažkiek laiko paaiškėjo, kad mūsų tinklo nariai ėmė tarpusavyje dalintis patirtimi – tų servisų darbuotojai, kurie buvo mokymuose, pasidalino informacija su kolegomis, ką naujo sužinojo ir kaip praktiškai pritaikyti mokymų žinias“, – sakė „Q-Service Truck“ projekto vadovas.
Ketvirtas pliusas – narystė „Q-Service Truck“ tinkle suteikia galimybę naudotis specialiomis „Inter Cars“ teikiamomis sąlygomis perkant servisų įrangą ar užsisakant reikiamus produktus iš plataus detalių asortimento. Be to, yra taikoma premijų programa, kuri priklauso nuo pirkimų apimčių.
Be to, „Q-Service Truck“ tinklo įkūrėjai neretai konsultuoja bei pateikia rekomendacijas, kaip ir ką būtų galima pagerinti siekiant dirbti efektyviau. Tie, kas išklauso ir atsižvelgia į patarimus, neturėtų gailėtis – turimi duomenys rodo, kad po prisijungimo prie tinklo kai kurių servisų apyvartos išaugo.
Ateitis – didžiulis tarptautinis tinklas
Nors visi nariai yra nepriklausomi, šis tinklas turi savo nuostatus, o visus svarbiausius sprendimus priima valdyba. Ką daryti norint prisijungti prie „Q-Service Truck“ tinklo? Iki šiol norintiems prisijungti prie šios organizacijos nebuvo keliami dideli reikalavimai, vis dėlto gausėjant narių gretoms kiek keičiama ir įstojimo praktika – jau yra paruošti ir laukia patvirtinimo kriterijai, kuriuos turės atitikti nauji „Q-Service Truck“ tinklo nariai.
Vis dėlto J. Burbo užtikrina, kad jokių stojimo ar narystės mokesčių nėra, vienintelis prašymas nariams – susimokėti savivaldybių renkamą mokestį už reklamos stendus. O proaktyviai bendraudami su potencialiais nariais, „Q-Service Truck“ tinklo įkūrėjai pastebi, kad dabar jau juos įtikinti prisijungti yra kur kas lengviau, nes servisų atstovai mato akivaizdžią naudą.
Panašios tendencijos, kurios vyksta Lietuvoje, pastebimos ir aplinkinėse šalyse – Latvijoje, Estijoje ir Ukrainoje taip pat norima suvienyti komercinio transporto servisus ir įsteigti šį tinklą. O kalbant apie „Q-Service Truck“ tinklo ateitį, įmonės „Inter Cars“ viduje vis garsiau kalbama, kad ateis ta diena, kai visose šalyse dirbantys šio tinklo atstovai bus sujungti į vieną didelį tarptautinį tinklą, o tuomet jie bendradarbiaudami galės gauti dar daugiau naudos.
Matas Šalčiukas